صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟ اگر شما هم با خود فکر می کنید که یادگیری وردپرس چه ضرورتی دارد و چرا باید از وردپرس استفاده کنیم، شما جای درست آمده اید. تعمق در این سوالات به این معنی است که شما حداقل در مورد وردپرس کمی تحقیق کرده اید یا از یکی از دوستان یا همکاران خود در مورد آن شنیده اید. اما این بدان معنا نیست که شما موافقان و مخالفان را کاملا سنجیده اید و یا ویژگی های آن را عمیقا بررسی کرده باشید.

چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

بنابراین، در این مقاله می خواهیم مزایای یادگیری وردپرس و استفاده از آن را برای شما تجزیه و تحلیل کنیم و دیدگاه روشنی در مورد چرایی محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا و نرم افزار ساخت وب سایت در جهان ارائه دهیم. جالب است بدانید که شما با این سایت ساز واقعا می توانید هر کاری را انجام دهید!

اهمیت یادگیری وردپرس

لیست مطالب
وردپرس چیست؟
چرا از وردپرس استفاده کنیم؟
چرا یادگیری وردپرس مهم است؟

  1. وردپرس یک بستر رایگان برای طراحی وب سایت رویایی شما است.
  2. استفاده و یادگیری وردپرس آسان است.
  3. وردپرس با استفاده از تم ها و همچنین پلاگین ها قابل تمدید است.
  4. جامعه بزرگی برای کمک به شما در دسترس است.
    وردپرس موتور جستجوی دوستانه است.
    وردپرس می تواند از انواع رسانه ها مراقبت کند.
  5. مدیریت وردپرس آسان است.
  6. وردپرس امن و مطمئن است.
  7. وردپرس پلت فرم پایدار است.
  8. طراحی پیچیده فقط با چند کلیک
    وردپرس چیست؟
    وردپرس محبوب ترین سازنده وب سایت و سیستم مدیریت محتوای منبع باز در جهان است که بیش از یک سوم وب سایت های جهان را با بیش از 22 میلیارد بازدید ماهانه در اختیار شما قرار می دهد. این امر عمدتا به این دلیل است که وردپرس همه کاره، مقیاس پذیر و آسان برای استفاده است، حتی اگر شما یک طراح یا توسعه دهنده وب نباشید.

در سال 2003 توسعه دهندگان Matt Mullenweg و Mike Little چارچوبی برای طراحی سایت ایجاد کردند و امیدوار بودند این امکان را فراهم کنند برای کسانی که بتواند به راحتی و به طور مستقیم، بدون نیاز به توسعه وب پیچیده و گران، محتوای خود را منتشر کند.

نتیجه تلاش آنها سیستم مدیریت محتوا وردپرس بود، مجموعه ای از فایل های کد رایگان که با در نظر گرفتن وبلاگ نویسی طراحی شده اند. با گذشت زمان، این سایت ساز به لطف ساختار اصلی کلی و پتانسیل تقریبا بی پایان برای سفارشی سازی با آرایه ای از تم های رایگان و پلاگین های وردپرس متناسب با انواع مختلف، به محیط ایجاد سازنده سایت و ابزار مدیریت محتوا برای هر نوع وب سایتی تبدیل شده است.

وردپرس یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) بسیار کاربردی است که با استفاده از PHP و MySQL ساخته شده است. اگرچه می تواند از SQLite نیز استفاده کند، از پایگاه داده MySQL و MariaDB بیشتر استفاده می شود.

وردپرس اساسا بر اساس سیستم الگو است، بنابراین استفاده از آن بسیار آسان است. معماری پلاگین همچنین ویژگی های آن را گسترش می دهد. با این حال، ابتدا برای وبلاگ نویسی راه اندازی شده است اما اکنون برای همه موارد استفاده می شود.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

می توان گفت وردپرس واحد تولیدی وب سایت ها است و می تواند هر نوع وب سایتی را توسعه دهد. این برنامه می تواند از میلیون ها قالب از پیش ساخته شده پشتیبانی کند که صفحات وب خوبی را برای ما فراهم می کند. قالب های وردپرس به ما امکان می دهد بدون طراحی غوطه وری در کد واقعی، یک طراحی و کارایی عالی برای سایت خود داشته باشیم.

وردپرس پنل مدیریت تعاملی را برای مدیریت کل سایت حتی برای افراد غیر فنی نیز فراهم می کند. با یادگیری WordPress می توانید سایت خود را کنترل کنید. با استفاده از پنل مدیریت می توانید محتوا های خود را بارگذاری کنید، طراحی سایت را سفارشی سازی کنید و حتی ویژگی های بیشتری را گسترش دهید.

همه این گزینه ها و این واقعیت که مجموعه اصلی پرونده های WordPress شامل چندین خط کد است که بیشتر با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است، یادگیری وردپرس را برای کاربر جدیدی که هیچ تخصصی از طراحی وب سایت ندارد، تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد.

اما امروزه، آموزش و توسعه وردپرس برای مبتدیان ساده و شهودی است. با این حال، راهی برای یادگیری اصول وردپرس وجود دارد که متناسب با نیاز های همه کاربران باشد. چه هدف شما از یادگیری وردپرس این باشد که به سادگی به ابزار های داشبورد مدیریت سایت برای ایجاد پست ها و صفحات وبلاگ تسلط پیدا کنید و یا تغییرات پیشرفته در WordPress کد منبع خود به منظور افزودن توابع سفارشی کاملا تخصصی به سایت ایجاد کنید، همه این موارد به راحتی قابل یادگیری است.

این مسیرها نیز منحصر به فرد نیستند. یک کاربر عادی که به سادگی می تواند درباره این سایت ساز اطلاعات کافی را در زمینه انتشار مطالب وبلاگ در مدت زمان کوتاهی بداند، بعدا می فهمد که یادگیری نحوه ایجاد تغییرات عمیق در چارچوب سایت و شیوه نامه ها مفید خواهد بود. هدف یک کاربر هرچه که باشد، راهی برای یادگیری وردپرس برای آن وجود دارد.

شما می توانید در طول مسیر یادگیری از طریق دوره های آموزشی، وردپرس و پشتیبانی از طریق راهنمای گام به گام، تمام کمک های مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کنید. این مقاله راهنمای وردپرس دلیل مهم دانستن وردپرس و سایر نکات مفید در مورد نحوه شروع کار با فرایند یادگیری را بیان خواهد کرد. در پایان این مقاله، شما دانش لازم برای یادگیری و درک اصول وردپرس برای مبتدیان را خواهید داشت.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟
یادگیری wordpress یا حداقل برخی از اصول اساسی آن، صرف نظر از اینکه سایتی ایجاد می کنید، می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد. استخدام یک طراح می تواند بسیار گران باشد، به خصوص اگر شما یک وبلاگ نویس باشید یا یک کسب و کار کوچک داشته باشید، هنوز هم ممکن است به یک ادمین سایت نیاز داشته باشید تا مدیریت مداوم سایت را به دست بگیرد. یادگیری WordPress با دستورالعمل های گام به گام به شما امکان می دهد:

ظاهر و عملکرد سایت خود را کنترل کنید. هنگامی که از نحوه کار وردپرس مطلع شوید، می توانید با گزینه های تنظیمات موجود در تم ها و پلاگین ها کار کنید یا کد سایت و شیوه نامه ها را تغییر دهید تا کاملا متناسب با نیاز های شما سفارشی شود. این امر به شما امکان کنترل کامل بر کلیه جنبه های سایت خود را می دهد و این امکان را دارد که هر زمان که بخواهید آن را تغییر دهید.
یادگیری وردپرس به شما امکان می دهد بدون نیاز به استخدام یک توسعه دهنده اختصاصی وردپرس یا خارج از متخصصان فناوری اطلاعات، سایت خود را راه اندازی کرده و هزینه های اضافی را پس انداز کنید. علاوه بر این، از آنجا که بارگیری و نصب WordPress رایگان است، فقط خدمات میزبانی وب هزینه اصلی سایت شما خواهد بود.
با سایر کاربران وردپرس ارتباط برقرار کنید. خواه یک مبتدی باشید و اطلاعی از این سایت ساز نداشته باشید، یا یک کاربر معمولی باشید که قصد دارد مهارت های خود را به سطح بالاتری برساند، یادگیری وردپرس می تواند شما را با جامعه فراگیران، توسعه دهندگان و راه اندازان سایت WordPress در سراسر جهان مرتبط کند. همچنین شما می توانید با مشتریان بالقوه ای که وردپرس را نمی دانند و مایل به پرداخت هزینه برای راه اندازی سایت های خود هستند، تعامل کرده و درآمد کسب کنید.
نحوه برخورد شما با یادگیری وردپرس به اهداف و آشنایی موجود شما با سیستم عامل بستگی دارد. اگر تازه وارد وردپرس هستید و هرگز با این نوع سیستم مدیریت محتوا کار نکرده اید، آشنایی با وردپرس و آشنایی با ابزار های داشبورد مدیریت سایت شما و یادگیری نحوه انجام کارهای اساسی مانند تنظیم تصویر هدر، ایجاد پست های وبلاگ، ابزارک ها و پلاگین ها را نصب کنید. برای برخی از کاربران، این مهارت ها ممکن است تنها مهارت های لازم برای راه اندازی یک سایت باشد.

چرا یادگیری وردپرس مهم است؟

چرا یادگیری وردپرس مهم است؟
برای کسانی که سر رشته ای از کامپیوتر و طراحی سایت ندارند​​، نام هایی مانند WordPress ، Joomla ، Shopify ، Magento ، Wix و Weebly ممکن است مانند نام های بیگانه به نظر برسند. روند ساخت یک وب سایت این نام ها را وارد زندگی شما می کند، زیرا همه آنها سیستم عامل هایی هستند که برای ساخت وب سایت استفاده می شوند.

هر کدام از این سیستم عامل ها مزایای خاص خود را دارند، در حالی که بسیاری از آنها بیشتر برای وب سایت های خاص با اهداف خاص استفاده می شوند. به عنوان مثال، Shopify فقط در صورت داشتن فروشگاه آنلاین منطقی است.

این پلتفرم، بستری نیست که بتوانید وبلاگ خود را با آن راه اندازی کنید و سپس به یک فروشگاه تجارت الکترونیک تبدیل کنید. Magento نیز به همین صورت است.

سایر سازندگان وب سایت ها و سیستم عامل ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار هستند و بعضی از آنها به طور معمول محبوب ترین ها هستند. از Squarespace گرفته تا Wix ابزار های فوق العاده ای برای سطح مهارت خاصی وجود دارد، اما ما در اینجا توضیح خواهیم داد که چرا می توانید از این سایت ساز برای همه آنها استفاده کنید و اهمیت یادگیری وردپرس در چیست.

  1. وردپرس یک بستر رایگان برای طراحی وب سایت رویایی شما است.
    این یک پروژه منبع باز است که از سال 2003 وجود دارد. این بدان معنی است که WordPress توسط مجموعه ای از همکاران توسعه یافته است. پروژه های متن باز با اجتماعات بزرگ معمولا رایگان هستند. کاربران اغلب به عنوان آزمایش کنندگان بتا یا طرفداران مارک های ساده در این انجمن شرکت می کنند. چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

استفاده از وردپرس برای همه افراد کاملا رایگان است، اگرچه می توانید تم ها و افزونه هایی را خریداری کنید تا ویژگی های آن را برای تنظیمات اصلی گسترش دهید، اما به هیچ چیز پرداختی احتیاج ندارید. بسیاری از تم ها و پلاگین ها در وردپرس رایگان بوده، بنابراین شما می توانید به راحتی و بدون دغدغه از آنها استفاده کنید.

اگر دانش کد نویسی دارید، می توانید با آن بیشتر بازی کنید زیرا این سایت ساز یک پلتفرم منبع باز است که به این معنی است که می توانید آن را همانطور که می خواهید بارگیری و اصلاح کنید. کد آن برای خواندن و اصلاح کاملا در دسترس است.

به طور خلاصه، استفاده از آن با تعداد زیادی ویژگی برای techie و همچنین غیر techie نیز رایگان است. بنابراین، اگر دانش کدگذاری ندارید، می توانید همه چیز را از طریق پنل مدیریت WordPress که دوباره رایگان است، مدیریت کنید.

  1. استفاده و یادگیری وردپرس آسان است.
    وردپرس توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین تقریبا هر روز افراد جدیدی با تولید وب سایت های اصلی وردپرس خود به انجمن وردپرس می پیوندند. دلیل اینکه افراد به سرعت با WordPress سازگار می شوند به دلیل سهولت استفاده از آن است.
  2. وردپرس با استفاده از تم ها و همچنین پلاگین ها قابل تمدید است.
    دلیل اینکه وردپرس یک ایده عالی برای یادگیری است، این است که صد ها تم رایگان برای انتخاب وجود دارد، بنابراین شما می توانید هر نوع ظاهری را که می خواهید برای وب سایت خود قرار دهید.

این سایت ساز به شما امکان می دهد آنچه را که می تواند از طریق استفاده از افزونه ها انجام دهد، گسترش دهید. پلاگین های رایگان و پولی وجود دارد که می تواند بدون نیاز به نوشتن کد از ابتدا، هر کاری را که بخواهید انجام دهد.

در حال حاضر، بیش از 45000 افزونه رایگان در فهرست رسمی وردپرس وجود دارد. این شامل همه افزونه های برتر نیست که می توانند حتی عملکرد بیشتری به سایت های شما اضافه کنند. علاوه بر این، اگر PHP را می دانید (زبانی که وردپرس روی آن ساخته شده است) می توانید هر افزونه دیگری را که می خواهید دقیقا همان کاری را که برای انجام آن لازم است انجام دهید. یا اینکه پلاگین خود را از ابتدا بسازید. چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

اهمیت بالای یادگیری وردپرس

همچنین بسیاری از تم ها و افزونه های وردپرس برای پاسخگویی بر روی تلفن همراه طراحی شده اند. به این معنی که مشتریان شما برای استفاده از وب سایت شما در تلفن های هوشمند خود با چالش روبرو نخواهند شد و داشبورد وردپرس برای کار بر روی گوشی های هوشمند و همچنین رایانه های شخصی با اندازه کامل طراحی شده است. بنابراین شما می توانید با یادگیری WordPress و نصب این افزونه ها وب سایت خود را به راحتی از هرجایی مدیریت کنید.

این می تواند یکی از دلایل اصلی انتخاب یادگیری وردپرس برای توسعه وب سایت باشد. امروزه ویژگی سازگاری با موبایل بخشی از سئو است زیرا طبق موتور جستجوی گوگل وب سایت باید از طریق موبایل پاسخگو باشد تا رتبه سئو بهتری کسب کند.

  1. جامعه بزرگی برای کمک به شما در دسترس است.
    جامعه بهترین قسمت در هر چارچوب توسعه است. اگر با هر نوع مشکلی در وردپرس روبرو هستید می توانید از انجمن بخواهید و یک انجمن بزرگ وردپرس برای کمک به شما در دسترس است. همانطور که در بالا بحث کردیم ، وردپرس 33.6٪ از کل وب سایت ها را پوشش می دهد، بنابراین یک پلتفرم بزرگ با جامعه ای عظیم است.

وردپرس موتور جستجوی دوستانه است.
اگر می خواهید بدون کمک هیچ چارچوب و موضوعی از طراحی وب سایت، یک وب سایت برای خود بسازید، قطعا بیشتر اصطلاحات سئو را که می توانند به شما در گرفتن رتبه بهتر موتور جستجو کمک کنند، از دست خواهید داد.

در اینجا است که تم های وردپرس و پلاگین های سئو به کمک شما می آیند. از آنجا که شرکت های سازنده قالب، تمام استانداردهای سئو را رعایت می کنند بنابراین نیازی نیست نگران این موضوع باشید. حتی پلاگین های دوستانه سئو نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک زیادی کند. چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

وردپرس با استفاده از کد مطابق معمول با کیفیت بالا ایجاد شده و همچنین باعث افزایش معنایی وب سایت شما می شود که برای موتور جستجوی اینترنتی جذاب است. طراحی سایت با استفاده از وردپرس برای سئو وب سایت بسیار خوشایند است و همچنین می توانید با استفاده از افزونه بهینه سازی موتور جستجوگر وردپرس، سئو سایت را بسیار دلپذیرتر کنید.

به طور خلاصه شما نیازی به یادگیری تمام اصطلاحات پیچیده سئو ندارید زیرا WordPress دارای بسیاری از موضوعات و افزونه های کاملا دوستانه سئو است و شما به راحتی می توانید با یادگیری سئو از این افزونه ها استفاده نمایید.

وردپرس می تواند از انواع رسانه ها مراقبت کند.
یادگیری وردپرس می تواند به شما کمک کند تا پرونده های رسانه ای خود مانند تصاویر، اسناد، صدا و فیلم ها را مدیریت کنید. وردپرس می تواند تعداد زیادی از انواع رسانه را بپذیرد. حتی شما می توانید تعداد زیادی فایل رسانه ای را بدون انتشار آنها در صفحات وب میزبانی کنید.

از وردپرس می توان به روش های مختلف استفاده کرد. فرصت ها به روی شما باز است تا از این سایت ساز به صورت زیر استفاده کنید:

بازی
وبلاگ
سیستم مدیریت محتوای وب (CMS) چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟
آلبوم عکس
نمونه کارها
وب سایت رتبه بندی
تجارت الکترونیک
وب سایت مجموعه کلیپ های ویدیویی
وب سایت اشتراک

  1. مدیریت وردپرس آسان است.
    وردپرس شامل به روزرسانی یکپارچه است که به شما امکان می دهد افزونه ها و مضامین خود را از داخل داشبورد مدیریت وردپرس سایت خود ارتقا دهید. همچنین در صورت وجود نسخه جدیدی از وردپرس به شما اطلاع می دهد، بنابراین می توانید فقط با کلیک روی سوییچ آن را ارتقا دهید. شما می توانید با ایجاد پشتیبان گیری نرم افزار خودکار وردپرس، تمام محتوای وب سایت وردپرس خود را حفظ کنید. هر نسخه جدید وردپرس دارای بسیاری از ویژگی ها و به روز رسانی های امنیتی است. بنابراین، باید مرتبا آن را به روز رسانی کنید.

مدیریت وردپرس آسان

  1. وردپرس امن و مطمئن است.
    جامعه وردپرس همیشه بر امنیت و ثبات تمرکز دارند. افزونه های زیادی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند تا از وب سایت خود در برابر مهاجمان هک محافظت کنید.و تا زمانی که از بهترین روش ها استفاده می کنید، به همان اندازه که در هر محیط دیگری هستید ایمن خواهید بود. اما مهم است که یک واقعیت را بخاطر بسپاریم که اینترنت و تمام فناوری متصل ما، در کنار هم، مانند یک جانور زنده است. تنظیمات امنیت آن را فراموش نکنید. شما باید مرتبا سایت خود را به روزرسانی کنید تا دچار حملات و نفوذ قرار نگیرید.
  2. وردپرس پلت فرم پایدار است.
    وردپرس بیش از ده سال قدمت دارد. در طول دهه گذشته، وردپرس چندین بار توسط توسعه دهندگان برتر، اصلاح، آزمایش و تقویت شده است. در این فرآیند، وردپرس به یک سیستم انتشار وب در سطح جهانی تبدیل شده است.

شما می توانید آن را بیاموزید و بدون نگرانی از ثبات وردپرس از آن استفاده کنید. بیشتر اوقات ما از یادگیری فناوری که تردید در ثبات دارد، می ترسیم اما وردپرس، این چنین نخواهد بود. وردپرس به دلیل وجود طولانی مدت، کاملا پایدار بوده و یک پلتفرم توسعه وب محسوب می شود. چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

  1. طراحی پیچیده فقط با چند کلیک
    آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه بدون داشتن دانش کافی از CSS و بدون داشتن مهارت طراحی خوب، می توان طراحی پیچیده وب سایت را انجام داد؟

اگر پاسخ شما بله است، وردپرس ممکن است یک راه حل خوب برای شما باشد زیرا دارای مضامین زیبایی است که حتی نمی توانید تصور کنید آنها را طراحی کنید. چرا باید وردپرس را یاد بگیریم؟

مضامین وردپرس به شما این امکان را می دهد که مطابق با نیازها، طرح آنها را سفارشی کنید. تم ساز زیادی در دسترس است که می تواند به شما کمک کند تنها با چند کلیک وب سایت رویایی خود را طراحی کنید. این سازنده قالب با تعداد زیادی قالب صفحه و قالب بلوک در دسترس است.

امیدواریم اکنون شما متوجه شده باشید که چرا باید وردپرس را یاد بگیرید. مجموعه آموزشی دارکوب یک مژده برای شما دوستان عزیز دارد. اگر علاقمند به یادگیری وردپرس و طراحی سایت هستید، می توانید با شرکت در دوره های آموزش وردپرس دارکوب علاوه بر آموزش مبتدی، وردپرس را به صورت پیشرفته بیاموزید و قالب ها و مضامین وب سایت مورد نظر خود را طراحی و تولید کنید.

شما می توانید با تهیه دوره های آموزش و یادگیری وردپرس در آموزشگاه دارکوب، توسط اساتید با تجربه و متخصص در این زمینه، در زمینه پروژه های طراحی سایت با استفاده از وردپرس مشارکت کرده و درآمد کسب کنید. این حرفه یکی از مشاغل پرطرفدار است که با یادگیری آن می توانید با شرکت های طراحی و تولید وب سایت همکاری کنید.

دارکوب یکی از شرکت هایی است که مایل به همکاری با علاقمندان در حوزه طراحی سایت بوده و جهت تکمیل تیم خود، از دانشجویان با استعداد درخشان در دوره های آموزشی طراحی سایت خود دعوت به همکاری می نماید.

در ادامه با سروش وردپرس همراه باشید.

مطالب مرتبط