صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / تاثیر روابط عمومی بر سئو سایت

تاثیر روابط عمومی بر سئو سایت

تاثیر روابط عمومی بر سئو سایت

تاثیر روابط عمومی بر سئو سایت بخشی مهم از استراتژی سئو، داشتن یک روابط عمومی خوب است. این کار می‌تواند باعث شود که لینک‌های مؤثر، تایید اجتماعی و مزایایی دیگر را به دست آورید. در ادامه، ۱۱ روش برای کسب پوشش رسانه‌ای بیان شده است.

اغلب افراد می‌دانند که سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دیگر درون یک محیط مجزا و خودمختار قرار نمی‌گیرد. بلکه باید به عنوان یک بخش از رویکرد بازاریابی گسترده‌تر، با سایر کانال‌ها ترکیب شود تا بتواند موفقیت شما در جستجوهای اینترنتی را تحت تأثیر قرار دهد.

این کانال‌ها ممکن است شامل تبلیغات پرداخت در ازای کلیک (PPC) بازاریابی ایمیلی، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات و ترویجات خارج از اینترنت باشند. اما ما ادعا می‌کنیم که بزرگ‌ترین کانال ارتباطی و تأثیرگذارترین عامل برای بهبود عملکرد سئو، روابط عمومی یا PR است که تأثیر خوب آن بر عملکرد سئو، از تأثیر سایر عوامل به طور کلی بیشتر است.

در این مقاله با مطالب زیر آشنا می‌شوید:

چرا روابط عمومی مهم است؟
لینک‌ها (Links)
لینک‌ها همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی در گوگل و موتورهای جستجو هستند و به دست آوردن و گرفتن بک لینک‌ خوب به طور روزافزون سخت‌تر می‌شود.
ما پیش از این درباره راه‌هایی برای کسب لینک با محتوای عالی نوشته‌ایم، اما PR یا روابط عمومی یک رویکرد دیگر است که می‌تواند منجر به گرفتن لینک‌هایی در برخی از وب‌سایت‌های قدرتمند و مؤثر شود.
اگر حتی فقط چند تا لینک در سایت‌های روزنامه‌های ملی، مجلات صنعتی بزرگ یا سایت‌های منطقه‌ای محبوب به دست آورید، این می‌تواند عملکرد SEO شما را به سطح بعدی ارتقا دهد و به شما منافعی درازمدت بدهد و تأثیر بسیار خوبی بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد.

شناخت برند (Brand Recognition)
در جستجوی گوگل و موتورهای جستجو، داشتن یک برند قابل تشخیص برای شناسایی کسب و کارها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و نمایش در سایت‌های قدرتمند و معتبر نیز برای تثبیت برند و اعتمادسازی بیشتر بسیار مفید است.
سال‌ها است که در نتایج جستجوی گوگل (SERP)، برای عبارات رقابتی، برندهای بزرگ مورد ترجیح قرار می‌گیرند و این امر برای کسب و کارهای کوچک‌تر ممکن است مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. بهترین راه برای جبران این مسئله، ایجاد و تثبیت یک برند قوی و اعتمادساز است.
اگر نام برند شما در بسیاری از مکان‌ها مانند رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌های خبری و یا سایر مکان‌های وب ذکر شود، گوگل می‌تواند به شما بیشتر اعتماد کند و شما را در رتبه‌بندی بهتر قرار دهد.

مدیریت شهرت (Reputation Management)
بعضی از افراد پس از پیدا کردن چیزی که می‌خواهند در وب، معمولاً می‌خواهند بدانند که آیا از یک محل قابل اعتماد خرید می‌کنند یا خیر. اگر با نام فروشگاهی آشنا نباشند، ممکن است اقدام به جستجو درباره‌ی آن برند کنند و نظرات دیگران درباره‌ی آن‌ها را پیدا کنند.
امیدواریم که کار خوبی را انجام دهید و با مشتریان خود به مهربانی رفتار کنید؛ این موضوع سبب می‌شود تا دیگر سایت‌ها به مشتریان بالقوه، داستان خوبی را درباره شما بگویند. ولی با این حال ممکن است بعضی از مردم درباره برند شما خوب نگویند.
با این حال، اگر شما فعالیت‌های PR (روابط عمومی) موفقی انجام داده باشید، نتایج صفحه‌ی اول برای نام برند شما به احتمال زیاد سایت‌های شخص ثالثی خواهند بود که در آنها به شما اشاره شده است، بی‌تفاوت به اینکه آیا این یک کمپین تبلیغاتی است یا یک بیانیه‌ی مطبوعاتی است که در یک سایت صنعتی و خبری منتشر شده است.
بنابراین، با این کار در نهایت شما بسیار بیشتر در کنترل شکل‌گیری رویه‌ی اعتبار آنلاین خود خواهید بود و می‌توانید مشتریان بالقوه بسیاری را به خرید از خود ترغیب کنید.

استفاده از شواهد اجتماعی (Social proof)
اگر در منابع معتبری مانند شبکه‌های تلویزیونی، روزنامه‌های معروف و سایت‌های مشهور درباره شما صحبتی شده است، این را به دیگران نشان دهید.
اگر PR شما موفق بوده و توانسته‌اید پوشش‌هایی را برای خودتان دریافت کنید، آنها را در وب‌سایت خود نمایش دهید، چرا که وقتی شخصی در حال تصمیم‌گیری برای خرید یا دریافت خدمات از شما است، احتمال بیشتری وجود دارد در این حین، در صورتی که مطالبی از شما در منابعی که شناخته شده است، مشاهده کند، به راحتی تصمیم خود را بگیرند.

در PR چه کسانی را هدف قرار دهیم؟
بسیاری از تاثیر روابط عمومی بر سئو سایت افراد اشتباه می‌کنند و انتظار دارند با PR خود در رسانه‌های ملی یا بزرگ مطرح شوند. البته این خیلی خوب خواهد بود، اما همیشه قابل‌دستیابی نیست و برای شما بهترین امر نخواهد بود.

قبل از شروع به ساخت ایده‌ها برای کمپین، نوشتن اطلاعیه‌های مطبوعاتی یا ارائه شعارهای خلاقانه، باید به افرادی که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید فکر کنید.

اگر برای شما بهتر است یک گروه کوچک و خاص‌تر از افراد را هدف قرار دهید، تلاش‌های PR یا روابط عمومی خود را در آن جهت متمرکز کنید. اگر واقعاً مخاطبان گسترده‌تری از مصرف‌کنندگان عمومی دارید، پس باید برنامه‌ریزی کنید تا به رسانه‌های ملی و وب‌سایت‌های بزرگ بروید. اما تا زمانی که این مسئله را شناسایی نکرده‌اید، صبر کنید.

بعد از شناخت دقیق تمامی جزئیات، به دنبال نویسنده‌هایی در رسانه‌ها باشید که در زمینه‌ی موردنظرتان می‌نویسند و کارشان را تا جایی که ممکن است تحلیل کنید تا به دانش کامل درباره آن‌ها دست یابید.

پس از آن، می‌توانید به تاکتیک‌های زیر بروید، آگاهانه در جهت هدفی که به آن‌ها می‌خواهید برسید و در آن حوزه، محتوایی تولید کنید که رسانه‌ها به دنبال آن هستند.

در ادامه با سروش وردپرس همراه باشید.

مطالب مرتبط